El Grup Mutuam impulsa la recerca i la formació en Infermeria amb la creació d’una càtedra a la Universitat Autònoma de Barcelona
El rector de la UAB, Javier Lafuente, i el president de la Fundació Mutuam Conviure, Miquel Vilardell, han signat, el dia 11 de març, el Conveni per a constituir la nova Càtedra d’Infermeria UAB-Mutuam. Aquesta càtedra neix per promoure l’expertesa dels professionals d’infermeria en l’Atenció Intermèdia i posar en relleu el seu paper dins del sistema sanitari i social a Catalunya.
Amb aquest objectiu, la càtedra promourà accions de recerca, formació, transferència de coneixement i divulgació, esdevenint un espai de trobada per a institucions i professionals que treballen per enfortir la infermeria.
Una càtedra pensada per respondre als reptes socials i sanitaris actuals de la població
La realitat actual de les cures a Catalunya està marcada per un envelliment progressiu de la població, juntament amb una complexitat creixent en les necessitats assistencials. L’augment de l’esperança de vida va acompanyat d’un increment de les situacions de dependència i, per tant, d’una demanda d’atenció social i sanitària integrada.
En aquest context, l’Atenció Intermèdia esdevé el vector determinant per a la continuïtat assistencial, actuant com a nexe entre l’àmbit hospitalari i l’atenció primària a través de serveis especialitzats en geriatria, convalescència, pacients subaguts o cures pal·liatives. Així mateix, en l’àmbit de la dependència, l’atenció integrada és essencial per garantir l’excel·lència en les cures a les persones que viuen a residències de gent gran.
La nova Càtedra combina les capacitats de la UAB i del Grup Mutuam per facilitar significatives sinergies
La UAB és una institució de prestigi amb una àmplia experiència en càtedres universitàries gestionades en col·laboració amb empreses i entitats socials i una sòlida expertesa en el desenvolupament de projectes de recerca en salut. La Facultat de Medicina de la UAB imparteix el grau en Infermeria, amb una durada de 4 cursos i 240 places de nou ingrés que se sumen a les dels graus en Infermeria que la UAB ofereix també als centres adscrits: 100 a l’Escola Universitària d’Infermeria de Sant Pau, 200 a l’Escola Universitària d’Infermeria i Fisioteràpia Gimbernat i 165 a l’Escola Universitària d’Infermeria de Terrassa (EUIT).
El Grup Mutuam té una trajectòria consolidada en serveis sociosanitaris i en atenció a la cronicitat i gent gran, amb diversos Serveis especialitzats i 13 centres assistencials. La seva aposta per la Infermeria es tradueix en més de 140 professionals d’infermeria al seu equip, set dels quals amb càrrecs de comandament i un d’ells al Comitè de Direcció del Grup.
Els objectius de la Càtedra s’alineen amb el Pla Estratègic 2025-2028 del Grup Mutuam, que aposta plenament per l’atenció sanitària i social integrada, trencant les barreres tradicionals entre aquests dos àmbits.
El programa anual d’actuacions de recerca i formació de la Càtedra ha de ser aprovat per la Comissió Mixta de Seguiment, integrada per representants de la UAB i de la Fundació Mutuam Conviure. Aquest programa es divulgarà per facilitar l’accés dels professionals interessats.

93 380 09 70

