Barcelona ha tornat a convertir-se en l’escenari d’una de les iniciatives més destacades dedicades a la promoció de l’envelliment de les persones grans. La Fundació Mutuam Conviure ha celebrat la 19ena edició del “No Jubilis la Memòria: Jugar i ballar és vida”, un projecte que aposta per mantenir les capacitats cognitives i socials de la gent gran a través de jocs com el Dòmino i el Rummikub i l’activitat física amb el Ball en línia.
Durant diversos mesos, centenars de participants procedents de casals i centres cívics de gent gran, han pres part en diferents fases classificatòries que han culminat amb la Gran Final el 2 de juny a l’Auditori de l’Illa Diagonal, agrupant als finalistes de cada modalitat. Han participat espais de gent gran de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Fundació La Caixa.

Una participació multitudinària
En total, l’edició d’aquest any ha mobilitzat 1.218 persones. D’aquestes, 574 han participat en el campionat de dòmino, amb 82 finalistes; 420 en el de Rummikub, amb 30 finalistes; i 225 en el concurs de ball, del qual han sortit 50 finalistes.
En la categoria de Dòmino, la victòria va ser per la parella formada per José Mª García i Salvador González de el casal de Gent Gran Mossèn Clapés (Ajuntament de Barcelona), els quals van guanyar una estada de cap de setmana. Els segons i tercers classificats van ser de SCIAS Àrea de Participació i Casal de Gent Gran Verdum-Artesania.
Pel que fa al Rummikub, la guanyadora d’una estada de cap de setmana va ser per a l’Isidre Fernàndez del Casal de Gent Gran Esquerra de l’Eixample (Ajuntament de Barcelona). El segon i tercer premi van ser per Isabel Aparicio del Casal de Gent Gran Bon Pastor i l’Alicia Marín del Casal de Gent Gran Mossèn Clapés, tots dos de l’Ajuntament e Barcelona.
D’altra banda, al Ball en línia el Casal de Gent Gran Sant Cristòfol (Ajuntament de Barcelona) es va proclamar com a guanyador absolut. El segon lloc va ser pel Casal de Gent Gran Santa Eulàlia de l’Ajuntament de Barcelona i el tercer per el Casal de Gent Gran del Baix Guinardó.









Un projecte consolidat
L’acte de cloenda va servir per posar en valor la importància de mantenir una vida activa tant des del punt de vista físic com mental. El Dr. Miquel Vilardell, president de la Fundació Mutuam Conviure, va agrair la implicació dels centres participants, dels professionals i de totes les persones que han fet possible una nova edició de la jornada.
“No Jubilis la Memòria” continua consolidant-se com un espai de trobada, aprenentatge i participació que contribueix a millorar la qualitat de vida de la gent gran.


93 380 09 70













































