“No m’he trobat cap empresa que ofereixi el servei que proposa Mutuam a Casa, amb una visita inicial a l’usuari en el seu domicili”
Daniel García, coordinador de Mutuam a Casa Tarragona
Des del 2019, el Daniel aporta la seva llarga experiència en atenció domiciliària a la Coordinació de Mutuam a Casa de Tarragona. Si bé fa poc temps que porta les regnes d’aquest servei, és un vell conegut de l’entitat, on ha pogut madurar professionalment gràcies a l’aposta del Grup Mutuam per impulsar i promocionar el personal intern. “Vaig començar com auxiliar d’infermeria a la Residència Vilaseca el 2004, i el 2010 vaig agafar una plaça al Centre de Dia del mateix equipament que he ocupat fins que em van oferir la meva actual responsabilitat”, recorda. El Daniel s’ha format com a auxiliar d’infermeria, auxiliar dental i tècnic en laboratori d’anàlisi clínic i, actualment, estudia Geografia.
Durant molt de temps ha fet domicilis a la província de Tarragona, fet que li ha conferit un gran coneixement sobre les necessitats de les persones grans. “En aquests anys, m’he trobat tot tipus d’usuaris -explica- i puc concloure que el més important per al desenvolupar aquesta feina són la paciència, tenir un bon estat d’ànim i ser comprensiu amb qui estàs tractant”. Aquests atributs que el coordinador de Mutuam a Casa considera fonamentals en el tracte directe en el domicili també els aplica ara en el despatx on exerceix les seves funcions: “La meva feina amb l’usuari continua sent propera”.
El Daniel és la porta d’entrada al Servei d’Atenció Domiciliària. Ell atén les famílies que hi acudeixen explicant-los en què consisteix i informant-les que inclou serveis d’atenció a la persona -com el suport en les activitats de la vida diària, la cura i control de l’alimentació, la supervisió de la medicació, les vetlles i guàrdies nocturnes, els acompanyaments fora de la llar o l’orientació i suport a les persones cuidadores- i serveis d’atenció a la llar - neteja, manteniment i ordre, cura de la roba, etc. Els fa el pressupost i, en el cas que contractin un servei d’atenció a la persona, és ell mateix qui es desplaça a casa per conèixer-la. Allà, a banda de presentar-se, demana a la família que li mostri l’espai on viu la persona atesa per valorar-ne el nivell d’accessibilitat i l’adaptació a la seva situació de mobilitat (si fa servir cadira de rodes o caminador, per exemple). D’aquesta manera, la persona usuària posa cara des del primer moment a qui coordinarà els professionals que l’atendran a la seva llar i el responsable del servei identifica de forma directa les necessitats concretes d’aquesta i pot assignar-li un treballador o treballadora que li encaixi millor.
El contacte amb el Daniel, lluny d’acabar-se aquí, és una constant del servei: “faig un seguiment quasi setmanal a l’usuari i la família, bé sigui per preguntar per la treballadora, per una qüestió de facturació o per resoldre qualsevol dubte que pugui sorgir”. Aquest és un valor afegit de Mutuam a Casa que el coordinador, com a coneixedor del sector a partir de la seva pròpia experiència laboral anterior, aprecia especialment. A més a més, ha portat a terme una valoració de serveis d’atenció domiciliària oferts per altres empreses fent-se passar per un potencial client i la conclusió ha estat inequívoca. “No m’he trobat cap empresa que ofereixi el servei que oferta Mutuam a Casa amb una visita inicial a l’usuari en el seu domicili i crec que ha sigut una molt bona idea, perquè t’apropes més a l’usuari, dones confiança i pots arribar també a entendre molt més la situació”, assegura el Daniel.
93 380 09 70