“A Mutuam Activa ens impregnem molt d’allò que agrada als sèniors”
Després de més de 25 anys de recorregut, Mutuam Activa coneix molt bé què busquen les persones sèniors a l’hora de viatjar i sap com oferir-los una programació adequada a les seves necessitats i expectatives. La Glòria Galceran, responsable d’aquest servei de viatges i oci cultural per a gent gran que impulsa Grup Mutuam, ens explica per què viatjar amb Mutuam Activa és especial i ens recomana algunes sortides per aquesta temporada.
Com explicaries què és Mutuam Activa a algú que no conegui el servei?
Cada trimestre oferim un gran ventall d’activitats de lleure per a persones majors de 65 anys. Les propostes sempre combinen cultura, gastronomia i paisatge, així que tothom pot trobar quelcom que li agradi. Per exemple, pel que fa a paisatges, l'últim viatge que vam fer a Navarra i al País Basc francès va ser espectacular; i el del Tirol, ja ni t’explico!
En què consisteixen aquestes propostes?
Tenim quatre modalitats d’activitats. Les matinals són sortides de dues o tres hores per la ciutat de Barcelona en què visitem museus, edificis històrics o fem alguna ruta guiada. Després, tenim les excursions d’un dia, que poden ser a qualsevol punt de Catalunya. Fa poc en vam fer una a la Ribera d’Ebre, on vam navegar en vaixell i visitar la població d’Ascó; va ser molt maco! Finalment, hi ha les escapades de tres o quatre dies per la geografia espanyola i els viatges internacionals d’una setmana per Europa. Ens ho passem molt i molt bé.
A escala física, són sortides gaire exigents?
Sempre intentem adaptar-nos als ritmes de les persones sèniors, per a nosaltres això és essencial. Som conscients que en un mateix grup hi haurà persones que físicament estiguin molt bé i d’altres que tinguin més dificultats, els mateixos usuaris són molt respectuosos en aquest sentit.
Qui pot viatjar amb Mutuam Activa? Cal ser soci de Mutuam per fer-ho?
Tothom qui ho vulgui! L’únic requisit és tenir més de 65 anys. De fet, gràcies al boca-orella cada vegada ve més gent. Això sí, els socis i les sòcies del Servei Sent Gran de Mutuam i d’altres col·lectius amb els quals tenim un conveni (el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Mutual Medica, Vital Seguro i Clínicum) gaudeixen d’un descompte en totes les sortides.
I quin és ser el perfil d'usuari més habitual?
En general, són persones molt interessades en la cultura i acostumades a viatjar. Són usuaris que busquen propostes a mida i també molt agraïts. Quant a edat, la mitjana se situa entre els 75 i els 80 anys, però hem arribat a anar a Logronyo amb dues persones de 90 i al Tirol amb una de 89. El més important és sentir-se bé i tenir-ne ganes.
Per què recomanaries a les persones sèniors viatjar? Què els pot aportar?
Viatjar fa que les persones surtin i es relacionin i això és molt valuós. Una de les principals motivacions del programa és fomentar l’envelliment actiu, no només físicament sinó també a escala emocional. Gaudir de les sortides, tenir-ne ganes, aprendre, sentir curiositat per conèixer llocs i gent nova suma en aquest sentit. A més, és important ser conscients que fer anys no significa haver d’abandonar les nostres aficions o deixar de fer coses. Potser no som capaços de fer-ho tot com abans, però hi ha altres maneres. Si no podem fer una gran caminada pels Pirineus, podem anar en autocar fins a un punt, passejar pels voltants i gaudir de la natura igualment. Nosaltres el que volem és promoure això.
I com ho aconseguiu? És a dir, quins són els trets que diferencien Mutuam Activa respecte a altres agències o opcions per viatjar?
Primer, que tot està fet pensant en els usuaris, perquè tinguin el que necessiten i se sentin bé. Ens impregnem molt d’allò que agrada als sèniors, els escoltem i ens adaptem. En acabar els viatges, per exemple, sempre fem una enquesta i els preguntem com ha anat per saber què podem millorar.
La companyia i el bon ambient que es creen són una altra característica distintiva. I també la seguretat que oferim a les persones que viatgen amb nosaltres. Nosaltres ens encarreguem de tota l’organització, així elles no han d’estar pendents de res i poden gaudir sense preocupacions. Sempre anem amb la nostra guia, la Montse i una representant del servei (jo o una companya). Un cop a la destinació, comptem amb guies locals. També posem autocars per als desplaçaments, fem les reserves... i tot està inclòs en el preu.
A més, intentem acompanyar-los molt, des del primer dia que truquen per a informar-se fins a l'últim. Per a nosaltres és essencial crear vincles amb les persones usuàries, sobretot amb les noves. Moltes vegades venen soles i al principi pateixen, però el grup sempre les acull de meravella. De seguida s'hi senten a gust i això ajuda molt al fet que vagin repetint. Des de l'equip també fem un procés d'adaptació perquè tot encara sigui més fàcil. La veritat és que mai hem vist que una persona es quedi sola o se senti sola.
Així, no hem de tenir reserves a l’hora de venir sols?
Ni de bon tros! Encara més, crec que el primer que ha de fer qualsevol persona que tingui dubtes o simplement vulgui conèixer millor Mutuam Activa és trucar-nos. Amb aquest primer contacte els expliquem què fem, com ho fem, a quin tipus de gent es trobaran, que sempre estaran acompanyats... Estem a la seva disposició per parlar les vegades que faci falta. Després d’això, només és qüestió de provar-ho i si no va bé no passa res, però he de dir que la gran majoria repeteix.
Què creus que els usuaris valoren més de Mutuam Activa?
L'acompanyament, sens dubte. I també que és un servei molt personalitzat. Ara bé, sempre respectem el tipus de tracte que la persona vol rebre de nosaltres. Hi ha qui veus que de seguida busca establir amistat amb tu i qui prefereix una mica més de distància. Independentment d'això, els usuaris se senten acompanyats i informats en tot moment i ho agraeixen molt. Al final, acabes coneixent-los bé, saps el que els agrada i el que no, hi ha un ambient molt familiar i això és meravellós.
Parlem de les activitats que venen. Quines són les més destacades, les que recomanes especialment?
Aquesta tardor tenim una programació fantàstica i plena de sortides que no es poden perdre. El viatge a Croàcia, a la Costa Dàlmata, és preciós i el farem en una molt bona època, a l’octubre. L’escapada a Màlaga també serà increïble. És una ciutat que ha canviat molt en els últims anys així que qui cregui que la coneix segur que descobrirà coses noves. Veurem la seva platja, farem rutes culturals i també menjarem molt bé. És un viatge que ho té tot. També tinc moltes ganes de l’excursió a la Cartoixa d’Escaladei i Siurana. Aquella és la meva terra i em té el cor robat, però és que, a més, podrem veure les últimes restauracions que s’han fet a la cartoixa, que són magnífiques. No podria parar de recomanar activitats!
Per acabar, què diries a qui ens pugui estar llegint per animar-lo a viatjar amb Mutuam Activa?
Que Mutuam Activa és acompanyament i no hi ha res millor que sentir-se acompanyat quan anem fent anys i volem continuar sent actius. Provar-ho val molt la pena!
Si t’engresca el que llegeixes, contacta amb Mutuam Activa al 93 380 09 60 o a mutuamactiva@mutuam.com
93 380 09 70