Mutuam a casa, a Tarragona: un nou servei, la mateixa professionalitat i vocació de sempre

Maig 23, 2019

Sílvia Mirete i Laura Félix, Servei d’Atenció Domiciliària de Grup Mutuam

Sílvia Mirete és una veterana del Grup Mutuam, ja que des de la inauguració, fa ja més de quinze anys, de la Residència Vila-seca forma part del seu equip i n’és la directora des de 2011. Laura Félix, en canvi, es va incorporar a l’equip com a treballadora social al 2017. Tot i que va arribar-hi per fer una suplència, a dia d’avui no només forma part activa de l’equip de dany cerebral adquirit (EDCA) que hi ha al centre, sinó que des de l’abril, és també la coordinadora del Servei d’atenció domiciliària Mutuam a Casa. “Vaig entrar a formar part del grup Mutuam per una temporada i han acabat creant-me un lloc de treball on sentir-me part d’aquest equip”, explica. Juntes formen un tàndem que aconsegueix que les persones usuàries se sentin completament ateses en les seves necessitats i les treballadores, motivades per donar el millor de si mateixes.

Des de Mutuam sempre s’ha apostat perquè el personal que hi treballa sigui qualificat, amb experiència i que tingui un coneixement de prop del sector de la gent gran. La Laura n’és un exemple clar, ja que des que va acabar el grau en Treball Social al 2014 ha treballat en diferents centres residencials i sanitaris desenvolupant una tasca de suport als residents, pacients i familiars, així com d’orientació en serveis i recursos per tal de facilitar el benestar en les activitats més quotidianes dels usuaris. És per aquest motiu que coneix de primera mà les necessitats que pot presentar una família amb una persona gran al domicili i com s’ha de treballar per oferir-los una bona cobertura  d’aquestes i fer que els familiars se sentin escoltats i acompanyats.

A part del que li han aportat les anteriors experiències laborals, la Laura s’ha format amb l’equip de serveis d’ajuda domiciliària Mutuam a casa de Barcelona i amb Silvia Mirete durant unes setmanes. Des de la central li han ofert una formació intensa en relació a la coordinació dels serveis domiciliaris i, de la mà de la Direcció de la Residència Vila-seva ha conegut el funcionament d’aquesta residència on està ubicat aquest nou servei.

Des de Mutuam a Casa a Tarragona, s’ha seleccionat personal preparat, al qual se li ofereix una formació addicional i amb qui es manté un contacte continuat. Aquest tracte de proximitat, la contractació en plantilla i la garantia de bones condicions laborals fan que els treballadors i treballadores aconsegueixin una motivació extra que ajuda a garantir un servei excel·lent. “Els familiars i usuaris veuen un professional motivat que, a més, està tranquil gràcies a unes condicions laborals dignes i no pateixen pel risc d’haver de canviar sovint”, afirma la Silvia.

Diversos treballadors que integren la plantilla de la Residència i el Sociosanitari Vila-seca, per tal de complementar la seva jornada, formen part també del servei de Mutuam a Casa. Això és una garantia addicional de l’experiència i el bon tracte dels nostres treballadors.

L’atenció que s’ofereix als usuaris i familiars des de Mutuam a casa Tarragona es basa en els principis de respecte, dignitat i foment de l’autonomia de la persona atesa. Són temes que es tracten en la formació continuada que s’ofereix al personal que forma part de l’equip. Des de la coordinació, s’anima als treballadors a proposar les qüestions que van sorgint en el seu dia a dia i de les quals vulguin rebre més formació, ja que són els que millor poden valorar la necessitat d’un tipus de formació o una altra.

Des de la coordinació de Mutuam a casa Tarragona es considera necessari disposar de perfils professionals diferenciats, no només pel tipus d’atenció que poden oferir sinó pels seus trets de caràcter. D’aquesta manera es pot garantir una bona adaptació dels treballadors al domicili i la satisfacció tant d’ells com de la família. És per aquest motiu que actualment tant la Laura com la Silvia encara estan fent entrevistes a treballadors i treballadores de la zona per crear una borsa que doni resposta a les diferents necessitats que sorgeixin amb una àmplia disponibilitat horària i territorial.

En la societat actual, la gent gran, mostra cada vegada més desig de mantenir-se al seu domicili i evitar els ingressos en centres residencials fins que no els queda una altra opció. Mutuam a casa respon a aquest fenomen oferint una atenció de qualitat i integral a persones amb tot tipus de dependència, donant-los suport en totes les activitats de la vida diària perquè no hagin d’abandonar la seva llar. Com a empresa acreditada per la Generalitat, les persones usuàries que compleixin amb els criteris establerts per la Llei de Dependència poden sol·licitar una subvenció.

La porta d’entrada a aquest servei d’atenció domiciliària és mitjançant una valoració per part de la coordinadora, en què tindrà en compte, de forma individualitzada, les necessitats físiques, psíquiques i socials de les persones i les seves famílies. A partir d’aquí, ella mateixa planifica el servei i decideix quin és el professional més adequat per oferir-lo i també qui en fa seguiment i valora l’adequació d’aquest en cas de canvi de les necessitats.

El servei de Mutuam a Casa, que ha atès a la ciutat de Barcelona a més de 400 persones el 2018, és flexible a les necessitats de cada persona. Ofereix una atenció en el domicili que pot anar d’1 a 24 hores al dia. “També oferim serveis d’acompanyament a les persones per anar al metge o guàrdies quan estan ingressades a l’hospital, entre d’altres”, recorda la Sílvia. Així mateix, s’adapta a l’evolució dels usuaris. “El servei és àgil quan hi ha un canvi en les demandes i, si cal, es reemplaça el professional que l’ofereix en funció de la nova realitat”, assenyala la coordinadora. A més, quan la Laura i la Silvia detecten que algú requereix un altre tipus de servei o recurs són les primeres en alertar-ne. Tot això no seria possible sense l’acurat seguiment de les persones usuàries, amb qui tenen un contacte continu.

Una altra de les característiques de Mutuam a Casa és que s’hi poden contractar serveis de llarga durada, però també de temporals. Per exemple, cobreixen les suplències de treballadors domèstics contractats directament pels usuaris o ofereixen ajuda a algú que s’estigui recuperant d’una caiguda o intervenció. Destaquen el fet que les suplències també es fan amb personal contractat. En definitiva, conclou la Laura, “l’usuari no s’ha de preocupar de res, nosaltres ho organitzem tot”.

Si esteu interessats en contactar amb Mutuam a Casa, podeu trucar al telèfon 877 99 02 77 o enviar un correu electrònic per explicar el vostre cas i l'equip us informarà sobre els serveis més convenients d'acord les vostres necessitats.


Deixa un comentari