“Viatjant amb Mutuam Activa mai no et sents sola”

Gener 29, 2019

Roser de Dou i Rosa Bartrina, usuàries de Mutuam Activa

La Roser de Dou i la Rosa Bartrina són dues amigues molt viatgeres que, des de fa anys, es mantenen fidels a les propostes de Mutuam Activa, el servei d’oci cultural per a sèniors de Grup Mutuam.  La primera, una farmacèutica jubilada de 83 anys, va néixer a Ripoll, i la segona, llevadora retirada de 85, va néixer a Olot, però totes dues viuen des de fa molt a Barcelona. Comparteixen també el fet de ser vídues.

Recorden haver estat sempre apassionades viatgeres. “De joves, amb el meu marit, vam viatjar per tot arreu: Kènia, Tailàndia, Perú...”, relata orgullosa la Roser. La Rosa no només ha gaudit amb les destinacions llunyanes, també, explica, amb les travessies que feia amb la barca que tenia. Això sí, recorda de manera especial el viatge que va fer amb tota la família a la Riviera Maya quan es va jubilar. Les dues dones són un bon exemple que deixar de treballar no implicar caure en el sedentarisme. Es defineixen com a actives i només cal un repàs a les seves agendes setmanals per constatar-ho: exercici, tallers i Aula per a la Gent gran, entre d’altres. La seva amistat va començar precisament quan van coincidir en el mateix gimnàs, i va ser la Roser qui, satisfeta amb l’experiència amb Mutuam Activa, va engrescar la Rosa a sumar-s’hi.

Des de llavors, han compartit un munt d’escapades, excursions i activitats culturals. Totes elles les descriuen com a experiències molt personals i marcades per la proximitat que els imprimeix la guia i responsable del servei. “La Montse (López-Brea) és molt propera, és com si fos de la família”, expliquen, tot afegint que els seus fills es queden tranquils quan saben que viatgen amb ella. La confiança que en les sortides de Mutuam Activa està tot previst i que davant qualsevol problema que sorgeixi hi ha algú al costat que respon els ofereix la possibilitat de continuar fent activitats que si no probablement haurien abandonat. “Jo no faria cap viatge sola”, reconeix la Roser.

Més enllà de la seguretat, valoren molt la companyonia i el bon clima que s’estableix entre els viatgers de Mutuam Activa, en el que descriuen com una comunitat molt solidària, sobretot amb les persones que tenen més problemes de mobilitat. Tot això les anima a seguir descobrint nous destins o a retrobar-se amb d’altres ja visitats. Si haguessin d’escollir, a la Rosa li encantaria viatjar a Copenhaguen o Viena, mentre que la Roser es decanta per Praga. Sigui on sigui, segur que ho faran de la ma de Mutuam Activa, perquè “mai no et sents sola”.


Deixa un comentari