Pràctiques de la Universitat Rovira i Virgili a la Residència Mutuam Vila-seca, Tarragona

Novembre 3, 2015

Fa ja tres anys que la Residència Vila-seca per a gent gran (Tarragona)  de Mutuam, rep alumnes de 4t curs del Grau d'Educació Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV) per fer pràctiques que s'emmarquen dins el programa de l'Aprenentatge Servei. Aprenentatge Servei (APS) és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, on els participants es formen treballant sobre les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Es tracta d’una activitat que integra el servei a la comunitat amb l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats o valors, a partir de la pràctica reflexiva.

Aquest any, són dues les assignatures de la universitat que proposen aquesta pràctiques: "Ètica en la intervenció educativa en desadaptació social" i "Ètica en la intervenció educativa en infància i família". Tal i com informa la web de la Universitat Rovira i Virgili (URV), es porta a terme un programa d’activitats, per part dels estudiants d’aquesta assignatura, adreçades a gent gran amb diferents necessitats socials de la Residència Vila-Seca, oferint un servei que enriqueix la salut i les relacions socials, entre altres. Al mateix temps els estudiants experimenten un coneixement proper d’un entorn laboral d’intervenció socioeducativa i poden practicar la responsabilitat social com a professionals.

Les activitats d’Aprenentatge Servei consisteixen en experiències potenciadores d’aquest enfocament:
- Lectura de llibres i conversa amb persones grans
- Realització d’activitats lúdiques
- Realització d’activitats de gimnàstica cerebral
- Realització d’activitats d’educació sòcio-emocional
- Altres relacionades amb l’art, la creativitat, la inclusió social...

L'objectiu és aprendre i adquirir experiència, treballant amb persones grans, la realització d’activitats pedagògiques, lúdiques i socials, en el marc del model de treball d'atenció centrada en la persona, basat en el model "Demential care mapping", que busca el benestar integral de les persones.

Aquest any 16 alumnes en diferents torn, gaudeixen de 10 hores de pràctiques, participant en l'activitat socioeducativa del centre durant els mesos d'octubre, novembre i part del desembre.


Deixa un comentari