Empresa de cuidadores a domicili: què cal tenir en compte?

Juliol 5, 2024

La cura de persones grans i/o dependents a casa és una realitat que pot comportar reptes per a les famílies. Quan els nostres pares, mares o avis arriben a una edat avançada i necessiten ajuda per les tasques diàries, podem trobar-nos amb la necessitat de buscar una empresa de cuidadores a domicili que pugui proporcionar-nos l'atenció necessària, sigui de forma continuada o en moments puntuals. Aquesta última necessitat és molt freqüent en moments com les vacances, en cas de malaltia de la principal persona cuidadora, o davant imprevistos i compromisos personals.

L'elecció de la persona adequada, però, no sempre és fàcil. En l’actualitat, podem trobar una àmplia oferta d’empreses de recent creació que sovint s’oferten a internet, fent difícil la decisió. És essencial trobar una empresa professional, amb garanties i de confiança, que s’adapti a les nostres necessitats. En aquest article, explorarem els aspectes fonamentals que cal tenir en compte a l'hora de seleccionar-la, assegurant-vos que els vostres familiars rebin el suport de qualitat que mereixen, mentre vosaltres podeu ocupar-vos de les vostres necessitats amb tranquil·litat.

Per posar-ho fàcil, hem preparat un llistat dels factors més importants que cal tenir en compte per triar una bona empresa de cuidadores a domicili. Reviseu-la i apliqueu-la a les vostres alternatives! 

Primers passos per triar una bona empresa

  • Ser una empresa acreditada per la Generalitat de Catalunya, la qual cosa és una garantia de qualitat i confiança, i dona la possibilitat de percebre l’ajuda econòmica vinculada al Servei d’Atenció Domiciliària (SAD).
  • Els anys d’experiència professional.
  • El grau de satisfacció d’altres persones. Quan hem de prendre una decisió important, una de les accions més habituals és preguntar als nostres cercles de confiança. Probablement, coneixereu gent que ha estat en la mateixa situació, i que us podran explicar amb sinceritat les seves eleccions i experiències.
  • La valoració d’altres professionals sanitaris i socials. De la mateixa manera que podem preguntar el nivell de satisfacció de persones usuàries, també podem adreçar-nos a professionals del nostre Centre d’Atenció Primària, com ara la infermera o la treballadora social, o qualsevol professional de confiança en cerca d’una recomanació.

Empatia i flexibilitat

  • Un servei d’atenció i orientació social de qualitat. Les primeres impressions són importants. Una cosa en què us podeu fixar és en l’atenció de l’empresa quan truqueu per informar-vos sobre el servei i exposeu les vostres necessitats. Això, sovint ens dona informació sobre si aquesta és més d’ajudar, o “de vendre”. Prioritzeu un servei d’orientació de qualitat, que sàpiga entendre i interpretar la situació, donar solucions adequades, i resoldre les vostres inquietuds més enllà del servei. Per exemple, si necessiteu saber com tramitar una llei de dependència, o les novetats d’ofertes i serveis per a les persones en situació de dependència. La informació és poder!
  • Una empresa flexible, que s’adapti realment a la situació. De vegades, les empreses funcionen amb una contractació d’hores fixa i és difícil fer canvis. L’imprevist sempre existeix, així que és important quedar-nos amb una empresa que pugui donar servei en cas d’urgències. Així mateix, també tenen un punt a favor les entitats que, com Grup Mutuam, treballin en xarxa amb altres serveis, com el residencial, o l’atenció sanitària, abordant de manera integral les situacions de dependència. D’aquesta manera, estareu segurs que el que us ofereixen és sempre la solució més adequada, i que es podrà donar resposta si la situació canvia. 

Assistència professional. Tracte pròxim.

  • Cuidadors/es professionals, formades i amb bones condicions. Que l’empresa sigui exigent amb l’elecció dels seus treballadors i treballadores  i s’ inverteixi en la seva formació continuada, com fem a Grup Mutuam. Això sovint és difícil de saber, però podeu preguntar si les cuidadores o cuidadors estan integrats en la plantilla, o bé actuen com una agència de col·locació. Això no només suposa una garantia de confiança, sinó també de comoditat i flexibilitat, perquè serà més fàcil cobrir els imprevistos i canvis que puguin sorgir.
  • Tracte pròxim, personalitzat i de confiança. No ens oblidem del més important: l’atenció a les persones. Tots els punts anteriors tenen l’objectiu de garantir que la persona tingui la millor atenció. En aquest sentit, a Mutuam a casa es treballa, com en tots els serveis del grup, amb el model d’Atenció centrada en la persona, que vetlla per respectar la individualitat i les necessitats de cada persona. A l’hora de seleccionar una persona, no tindrem en compte només si té un deteriorament cognitiu o està en rehabilitació després d’una operació, sinó també la seva història de vida i gustos personals. A més, fem un acompanyament a la família en tot moment.

Revisar totes les condicions

  • Possibilitat de canvi si no s'encaixa. En la línia de l’anterior, és important assegurar-nos de que hi haurà la possibilitat de canvi si la persona usuària no s’entén amb la cuidadora o cuidador, respectant en tot moment la seva opinió i fomentant la proximitat, la confiança i bona convivència.
  • El preu. Tot i que el deixem pel final, sabem que és un factor molt important per les famílies, sobretot quan l’atenció és necessària de forma continuada. La nostra recomanació és posar-lo a la balança juntament amb altres factors.
  • La lletra petita. Com en tota contractació, cal tenir ben clares les condicions del servei. Hi ha empreses que demanen un compromís d'un mínim d’hores per a poder gestionar els seus serveis amb comoditat. A Mutuam a casa no tenim lletra petita. La mateixa agilitat que oferim per donar resposta, la tindreu per cancel·lar els nostres serveis pel motiu que sigui, sense cap permanència ni amonestament.

En conclusió, triar una empresa de cuidadores a domicili és una decisió important on hem de tenir en compte diverses variables, que ens garantiran que el vostre familiar o persona a càrrec rep una assistència de qualitat, i adaptada a la vostra situació.

Si estàs buscant una empresa de cuidadors perquè necessites un suport puntual, truca’ns al Servei d’Orientació Social per valorar com podem ajudar-te.

Truca'ns al 93 380 09 50 o envia'ns un correu electrònic a tamara.koyik@mutuam.com

Tamara Koyic


No items found

Deixa un comentari