L’APP “061 CatSalut Respon” permet accedir al sistema públic de salut des del mòbil

Juny 16, 2015

L’aplicació mòbil pública i gratuïta 061CatSalut Respon és propietat de Sistema d’Emergències Mèdiques, SA (Servei Català de la Salut) i està adreçada tant a ciutadans com a professionals de la salut. Aquesta eina té l’objectiu de facilitar l’accessibilitat del ciutadà a l’atenció sanitària. Previ enregistrament de les dades personals (nom, cognoms, DNI, número de targeta sanitària, etc.) i l’enviament d’aquestes juntament amb les de geoposicionament, permet oferir a l’usuari un servei de màxima eficiència i qualitat al posar-se en contacte amb el 061CatSalut Respon. L’aplicació és compatible amb sistema iPhone i Android i es pot descarregar des d’App Store o Google Play.

Assistència no presencial

mapa_OK

061 CatSalut Respon funciona com una finestra d’entrada única al sistema públic de Salut, ja que es tracta d’un servei que integra diferents nivells de resolució. Així, l’equip de més de 200 professionals - entre metges, infermers i tècnics - que hi al darrere, després de la valoració del pacient, té la capacitat de realitzar tràmits administratius, donar consells de salut, adreçar el ciutadà al centre de salut més adient, enviar un metge a domicili o, en cas que sigui necessari, activar una ambulància o un helicòpter medicalitzat del SEM. A més, permet el reconeixement dels pacients crònics i complexos i d’altres que requereixen un especial seguiment.

L’app informa de quan cal trucar al telèfon 061 CatSalut Respon i permet ubicar en un mapa els centres i equipaments de Salut de tot Catalunya, en referència a la localització de l’usuari. També ofereix informació sanitària, doncs permet accedir a vídeos i consells de salut així com rebre avisos i notificacions relacionades amb la salut.

Especificitats de l’app 061 CatSalut Respon

  • El grau de privacitat està sempre sota el control de l’usuari, de tal manera que aquest pot activar o desactivar l’enviament de les dades personals i/o la seva geoposició.
  • Tenint desactivades les dues opcions, segueix essent possible realitzar la trucada des de l’app.
  • És compatible amb els programes que permeten la lectura de pantalla a les persones amb deficiència visual.

Article de Xavier Trelis, Àrea Sanitària de Grup Mutuam


Deixa un comentari