Residències gent gran. Serveis sanitaris i d'atenció a la dependència

El blog del grup mutuam

Compartim coneixements sobre la gent gran i el malalt crònic

Grup Mutuam implementa un projecte per a la millora contínua de la qualitat en tots els centres i serveis

L’aposta per la qualitat ha estat i és un dels pilars en què es fonamenta el dia a dia i l’evolució de Grup Mutuam. Aquesta vocació ha quedat reflectida els darrers anys en la creació d’una Direcció Tècnica de Qualitat i una Comissió de Qualitat, que té com a finalitat difondre en els centres els conceptes i la filosofia de la millora d’aquesta com un element més dintre del procés assistencial, i també en la inclusió de la qualitat en els cinc eixos que integren l’actual Pla estratègic, elaborat per l’entitat.

És en el marc d’aquest Pla que es posa en marxa un projecte amb vigència 2017 – 2020 que té com a objectiu impulsar la millora contínua fent que tots els centres i serveis vagin en la mateixa direcció cap a l’assoliment d’un sistema de gestió de la qualitat. Amb l’assessorament d’una consultoria especialitzada en el tema, ja s’estan portant a terme sessions i tallers per identificar quins són els riscos, necessitats i aspectes a millorar, però també oportunitats i possibles accions de millora, evitant centrar-se únicament en els resultats. Més endavant, també es treballaran les qüestions esmentades amb els grups d’interès de l’entitat per tal de poder elaborar un complet Pla de Qualitat amb accions concretes que ens facin avançar.

El treball es porta a terme en grups heterogenis de no més de 25 persones, amb la finalitat que tothom pugui fer aportacions des de la seva pròpia experiència en una àrea i perspectiva concreta. A partir de les primeres sessions, s’ha fet una anàlisi inicial i també s’ha creat un petit grup motor, encarregat d’impulsar les accions de millora i desenvolupar el projecte al llarg dels propers anys, format pel director general, el director de l’Àrea Sanitària, el director de l’Àrea Residencial i la cap de Servei de Qualitat. El projecte té un recorregut de quatre anys i ja hem assolit aproximadament el 50 per cent dels objectius que ens vam plantejar en arrencar-lo. En paral·lel a la implementació de les primeres accions, s’estan fent avaluacions dels diferents centres i serveis

Aquest nou model persegueix una mirada més orientada a la millora contínua, i això suposa un canvi del paradigma tradicional que treballa la qualitat des d’una perspectiva més basada en resultats d’indicadors. Els professionals han de ser capaços de fer suggeriments per millorar diferents situacions amb la vista posada en la satisfacció de les persones usuàries, però també d’identificar les necessitats pròpies, analitzar què s’espera, què no funciona tal i com es voldria i què fa un mateix per intentar revertir-ho.

Es tracta, en definitiva, de dotar-nos d’una metodologia que permeti a tothom treballar de la mateixa manera, sabent què fa l’altre i entenent l’objectiu final de tot plegat, de manera que totes les persones de Grup Mutuam se sentin integrades i partícips d’aquest objectiu corporatiu estratègic. La qualitat haurà de ser, doncs, el paraigües de tota la nostra activitat.

Ainhoa Torner

Cap de Servei de Qualitat

Grup Mutuam


Deixa un comentari